Litt av hvert......



Man blir jo vel aldri ferdig med ett hus. Vi har bygd selv og flyttet inn for litt over seks år siden.


For å holde kostnadene nede, var det kjekt å ty til loppemarked og bruktbutikker. Innredninger til baderom kommer jo fort på en formue, så jeg fant meg en gammel spisestue-sjenk og ett slitent lintøyskap, utrolig hva litt maling kan gjøre. På sjenken lagde vi ny topp av fliser og tok av dørene, her gjelder det bare å holde det litt rydding. Speilet er ett rimelig furuspeil fra IKEA.
Malt i samme farge, så fungerer det som en helhet, og jeg har blitt veldig fornøyd.


Endelig fikk jeg laget meg en gavel til senga, en huntonittplate kledd med dacronvatt og linstoff gjorde susen. Neste gang skal jeg bruke litt skumgummi også, det tror jeg gir ett bedre resultat. Men skumgummi har ikke vært lett å finne, og tålmodig leter er jeg heller ikke.
Lampettene er fra House Doctor og jeg falt pladask, nattbordene er to telefonbord, for det er vanskelig å finne nattbord som føles høye nok til en kontinental madrass.
Har brukt stryke-på-bilder fra Jeanne d`Arc Living både på gavel og på linputa jeg har sydd.

Kommentarer

Vangen sa…
Så fin senga ble med ny sengegavel. Lenge tenkt å lage en slik selv, men som deg finner jeg ikke tynn nok skumgummi.
De putene var veldig fine. Er det vanskelig å få på de motivene? Har ikke helt skjønt hvordan det gjøres..
Ha en fin søndag
Takk! Rart at det skal være så vanskelig å finne skumgummi. På disse påstrykningsarkene fra Jeanne d`Arc Living må man ta av baksiden og legge trykket med rettsiden opp, legg over et stykke bakepapir (nb! ikke bruk matpapir). Stryk over hele motivet, en god stund, slik at det festes godt. Husk kantene. Jeg pleier å sjekke forsiktig i hjørnet om det sitter. La papiret avkjøle litt før du fjerner det, og la stoffet ligge til det er helt kaldt. Har vasket de på 30 gr. finvask og de er like fine. Lykke til!
Jøss, så fint badet ble!!!!skulle ikke tro at det vare n gammel sjenk.
KREATIVT.

Håpwr det er greit at jeg linker til bloggen din på siden min...Jeg vil gjerne besøke deg flere ganger.

Mvh Helene
Anonym sa…
så fint soverommet ble Ann-helen! skikkelig lekkert. :)
hehe, jeh bruker det skinnet som sengepynt selv jeg.
Anonym sa…
Oj oj oj...så lekkert både soverom og baderom. Har ikke vært innom deg før, men kommer garantert tilbake!!

Populære innlegg