I huset ......

Som jeg har nevnt tidligere, så påløper det utrolig mange kostnader når man bygger. I spisestua startet vi opp med bord og stoler i syrelutet furu, som jo var veldig populært den gangen vi etablerte oss. Passet ikke spesielt bra inn, men ettersom vi hadde de fra før, var det greie kostnader å slippe i begynnelsen. Etterhvert har vi byttet alt ut, og spisestuemøblementet solgte vi.

Er ikke spesielt glad i komplette møblement, så her har vi stoler fra IKEA, kom over to rimelig hvitmalte bord hos Living, (har et kvadratisk rom, så jeg har satt to bord med langsidene mot hverandre.) supplerte etterhvert med ett konsollbord. Det siste som kom på plass var veggskapet. Alt er i forskjellige hvitnyanser, og gjør at det blir ett helhetlig inntrykk allikevel. Det er speilbrystning nederst på veggene, og så har jeg lasert med en trøye. Fargen heter Gustaviansk blå, og gir rommet en svalt preg.

Ene enden av rommet har tett med vinduer, så det føles litt som en glassveranda og gir masse lys. Lysekronen hadde svigermor på loftet, og den fikk vi da vi flyttet inn. Den var gullfarget, og det passet ikke helt med de kalde fargene i rommet. Jeg tok derfor av alle prismene og spraylakkerte den i en sølvgrå farge, og med noen nye, litt lengre prismer nederst, fikk vi en unik belysningskilde nesten uten kostnad. Er blitt veldig glad i dette rommet, og det er veldig gøy å dekke til selskaper der, alt fra barnebursdager med temaer som prinsesser, sabeltann og Petter Solberg, middager og høytider. Har også juleverksted her med mine venninner en gang i uka, gjennom november måned. Ettersom vi har soverommene i annen etasje, så er tanken på spisestua, at den kan gjøres om til ett soverom, slik at vi kan bo på en flate hvis det er behov for det.





Kommentarer

Anonym sa…
Sukk... så utrolig fint du har det her. Nå har jeg klikket bildene dine opp i stort format for å studere nøye, veldig veldig fint. Likte så godt skjenken din med alle de detaljene, veldig inspirerende å se for meg som egentlig måker alle kakefat og lysestakene godt inn i skapet!! Den lyseblå fargen på veggene var veldig dus og behagelig og spisestuen med vinduer og lysekrone...nam nam! SÅÅ fint!
minerva.jor sa…
Detter var innbydene- en behagelig sammensetning av tidsriktige ting- som skaper en fin stemning!
Jeg har oppdaget en "Living" butikk i nærområdet her!
Ha en fin dag:)
så nydelig den spisestuen din var=) Skulle ikke tro at det var to bord. Det er nydelig med så mange vinduer,det gir slikt ett vakkert lys.Heldig var dere også som fikk den nydelige lysekronen.Og det konsollbordet var bare helt fantastisk nydelig.
Nei, det synes nok ikke så godt at det er to bord. De er dekket med opptil flere hvite laken fra IKEA til 59,00 kr stykket. Over de har jeg lagt pvc-belagt hvitt bomullsstoff fra Stoff & Stil, med blondeduk i metervare; 19,00 pr. m fra IKEA på toppen. Da er det så kjekt hvis det søles. Må kun vaske blonden, den er nesten tørr når den kommer ut av vaskemaskinen, og trenger ikke strykes. Jeg liker raske løsninger til en rimelig penge. Bruker heller litt ekstra til blomster på bordet. :0)
Anonym sa…
Åhhhh for et nyyyydelig rom, med nydelige møbler og lysekrone....Kjempe lekkert!
Anonym sa…
Så flott det ser ut!Likte godt fargen på veggen, har også gjort slik noen ganger med lasur.Koselig spisestue.Har kvadratisk bord her med åtte stoler rundt...sosialt.Kjekt at du ga lysekrona et nytt liv.Jeg fant en flott en på et loppemarked til 25,-...kjempeglad i den.Ha en fin kveld
MiaMaria sa…
Det ser alldeles underbart ut i rummet med skänken och lilla skåpet ovanför.../ Maria E
Svar til Trude.
Bordet mitt uten lemmer er også kvadratisk, med plass til 8, med en lem - plass til 10, og med to lemmer klarer jeg å klemme inn 14.
Man sitter jo litt langt fra hverandre, på hver side av bordet, emn på en annen side, ser man jo faktisk alle rundt bordet.
Anonym sa…
Så underbart vackert det är ! Den vita skänken på första bilden tycker jag verkligen om.

Kram Kram
Carina
Åh, så fint du har det.Det konsollbordet med alle detaljene var helt herlig.Må se på det en gang til...
Også er du jo så flink til å finne praktiske og rimelige løsninger (tenker på det du skrev om dukene og bordene dine).Smart altså.

Ha en strålende høst-søndag.Her skal jeg innom oftere.

:-) Helene
Anonym sa…
Heisann
så flott blogg du har!
Spisestuen var aldeles nydelig, er så lekkert når alt er i hvitt!
Smart med 2 bord satt sammen,og dukene dine var billige og smarte, takk for tips:)
Ha en fin søndag:)
Anonym sa…
Hei:) Datt tilfeldigvis innom bloggen din. For et flott hjem du har:) Ha en flott dag videre. Thea

Populære innlegg