Uteliv......



Denne sommeren har vi jo ikke fått vært så mye ute som vi pleier.Ingen ting er som sene,
varme kvelder med kaffekoppen, sittende og bare nyte stillheten. Da vi bygde huset, var ett av mine høyeste ønsker (blandt veldig mange andre) en overbygd terrasse. Den er vi bare så glad i, kan brukes uansett vær. En annen ting er jo, at da kan man bruke møbler og tekstiler som man ikke hadde brukt ellers.

Dagsenga er bare så deilig, etter en lang dag og middag fortært. Da finnes det ikke noe bedre enn å legge seg ned med en god bok. For å skjerme oss mot innsyn og ettermiddagssola, funderte jeg lenge på hva jeg skulle bruke. Tenkte på liftgardiner, bambus rullegardiner, perleforheng eller tynne gardinlengder. Endte med tynne, hvite bomullsgardiner som jeg fant i en restekasse på IKEA. Dette fungerer helt fint, og jeg impregnerer dem med flytende middel i vaskemaskinen. De holder seg veldig fine, og vaskes kun 1 gang i løpet av sommeren. Over spisebordet har jeg hengt en patinert jernlysekrone fra Miljõgården, den har i hele sommer ventet på strømtilførsel. Og ettersom jeg er gift med elektrikkeren, så tar jo slike ting ganske lang tid. Så jeg regner med at lykken står meg bi neste sommer. I bakgrunnen kan dere se ett glimt av lekestue vår. Den er flittig brukt både dag og natt. Mer om den kommer senere en gang. Det impreginerte tregulvet har jeg beiset med terrassebeis - "Burma Teak". Det gir gulvet et lunt og dempet preg. Terrassen er ikke så stor, jeg ville heller ha flere små plasser, enn en stor.

Populære innlegg