Tidsknipe .......


Lenge siden sist og vel overstått påske. Er så i Manko på timer om dagen, rekker knapt halvparten av det jeg planlegger om dagen. Mye å gjøre Både hjemme og i butikken.


Ett vårlig Stilleben


Det er så deilig dager fremover nå. Våren er virkelig på fremmarsj, og endelig forsvant siste rest av snøen i hagen. Våren virksomheter i butikken også. Lillatoner fra Green Gate. Lekkert fett i notlin ca. 50 cm i dia.

Vattert teppe "Henrietta lavendel" og serviset "Green spot"


Vårlig og vakkert med lavendel. Den vakre eggekurven fungerer fint som blomsterpotte. Lavendelpotta står i en liten plastpose som jeg dekket med en kakeserviett. Da kan man trygt vanne også.


Dekket litt nye bord har vi også gjort. Denne gangen har Line og Kent i Interflora Line henne i Askim fått utfolde seg fritt med kofirmasjonsbordene.


Pikebordet

Rosatoner



Turkise og lyseblå toner
Guttebordet


De dekket også et påskebord



Mye lekre tekstiler fra ny leverandør med liftgardiner, stolputer, putetrekk og gardinlengder, samt litt metervare.



Blandt annet disse gardinlengdene i bomullsbatist med kranstrykk. Tynne, Svale sommergardiner som svaier lett i sommerbrisen.

Nydelige liftgardiner med monogram. Finnes kun i hvitt med hvitt eller linfarget monogram. Har også en type med tre små monogrammer. Den finnes også som kappe i metervare.

Mer Keramikk fra gerbera. Gammeldagse bakeboller, lekre fett og ildfasteformer i flere fasonger.

Søte, små porsjonspaiformer, er også fint til tapas og småting. Er det ikke deilige farger, samt at de tåler Stekeovn, mikro og Oppvaskmaskin.



Nydelig vindusfrise fra Jeanne d `Arc Living. Her har jeg hengt den over ett bord, istedet for å montere den i vinduet.
Da påsken var over, ble påskebordet byttet ut med dette.


Lys i lavendel, syrin lys og støvet grønnturkis. Lekker kombinasjon, og fungerer egentlig Båter til jente og gutt.
Fine franske flueskap fra Jeanne d `Arc Living. De kan henges i taket i en krok, Festes eller på veggen.

Dette var litt av det som har foregått i butikken siden sist. Ellers prøver jeg å finne meg selv, eller retter sagt den delen av meg som kunne tenke seg å gå i gang med vinduspussen hjemme. På solskinnsdager er det helt Grusomt, men kan man tenke seg noe mer kjedelig? Det er jo selvsagt hyggelig å kunne se ut, fordelen må jo være at ingen klarer å se noe inn.

Søndag var første dagen på kjempelenge hvor jeg ikke skulle noen ting. Far og barna var alle borte, så jeg tilbrakte dagen ute i det fine været. Tok ett realt tak i plenen, rakte og rakte. Dette er jo så hardt, så armene er ennå ømme og Støle. Vannblemmene på tomlene og inne i håndflatene er bevis for min 4,5 ganger Hagearbeid. I tillegg til en solid porsjon kaffepauser, i total stillhet - bare fuglekvitteret i bakgrunnen. Solbrent ble jeg også på nesa, i utringningen og nederst på armene. (Hadde brettet opp genseren litt - blir jo varm når man jobber)

Med dette ønsker jeg dere alle en fortsatt fin vårlig uke. Håper sola skinner hos dere også!

Kommentarer

Nå har jeg sjekket bildene opp og ned, og jeg skal ta en titt til. Så mye fint. Ble i godt vårhumør her nå. Jeg har også fått rusket litt i hagen og ordnet litt både her og der til våren. Deilig tid. Håper du får tid til å nyte litt innimellom slagene. Fin dag!
Två systrar sa…
ÅÅÅ så mycket vackert. Allt ser så sommrigt och underbart ut. Absolut en förebild för oss, nu när vi slår upp portarna för vår lilla gårdsbutik. Ha det så gott kram C&M
LIVS LYST sa…
Så mange sarte pasteller på bildene dine her. Jeg digger det!! Hilsen Ljo
M sa…
Her var det myyye fint..de formene, og paiformene, har jeg faktisk jaktet litt på....
Den lysekronen i taket var også heeeeeeelt fantastisk..
Ønsker deg en goood fredagskveld,
håper du stikker innom meg også.
:)
ENGEL sa…
hei hei!nå vardet altfor lenge siden jeg har besøkt siden din;)så utrolig flotte borddekkinger,og masse flott i butikken!!!!!!er mektig imponert""";)håper du har litt tid til deg selv og!klæm
MumsiMumsan sa…
Hei og hopp!
Har du sett at det skal være blogg treff i Fredrikstad på torsdag den 30 kl 18.00
H elle K arrangerer treff hjemme hos seg. Du finner linken inne hos meg!
Ha en flott søndag!
Å så vakkert det er hos deg nå! Titter nok innom når jeg er i nabolaget snart igjen :-)
Ingunn sa…
Ååååå. Så mye vakkert. Nå fikk jeg lyst på noe fint og nytt.

Klem ingunn :)

Populære innlegg