Klippe, brette, tape...

Heisan. En kort tur innom.  Regner med at flere av dere har tilbrakt noen timer med bokbind, saks og taperullen, denne uka.  Tenkte jeg skulle vise dere hva jenta mi og jeg gjorde. Hun hadde lyst på noe litt annerledes, nå som hun skulle på ungdomsskolen.  Vi brukte hvitt miljøbokpapir og lagde navne-etikettene selv. Fant frem litt forskjellige bilder, og satte på tekst. Brukte rett og slett WORD, med tekstbokser, så man trenger ikke noen avanserte programmer.

Her har hun funnet frem litt forskjellige bilder, og laget det slik at det ser ut som en billedstripe fra en fotoautomat...


Selvknipset med en god venninne...


Alle slags motiver kan brukes.  Jeg har skrevet det ut på hele klistreark i A4 fra Dataline. De ligger i pakker på 100, men Kontorservice her i Askim er greie og selger de i løse ark, også. :0)  Man får jo flere etiketter på ett ark. Da malen var lagd, var det enkelt å bytte bilder og skifte tekst...


Man trenger ei heller å ha teksten på etiketten, her er det en remse med idolet og så har hun skrevet på med tusj. Jeg bruker mye miljøpapir som bokbind, for de lyse fargene er litt gjennomsiktig. Da ser jeg boktittelen igjennom, og så bruker jeg en sort tusj til å risse rundt. Veksler på med tynn og tykk spiss, for å få variasjon. Da trenger man jo ingen etikett i hele tatt...


Pynter jo opp litt, da...


En annen variant vi lagde, var i polaroid-format....


Da ble det ikke så stor tekstflate, så vi lagde to til hver bok...


Litt smør på flesk, men ble litt kuult med litt ekstra med etiketter...

I forrige uke var jeg i Stockholm på Formex, og sjekket ut høstens nyheter.  I en interiørbutikk i sentrum, Mathilde heter den, og er en opplevelse i selg selv. Der fant jeg noen skikkelig kuule lesebriller, og jeg endte opp med ett par knallrosa...


Inne på messa ramlet jeg plutselig over designeren på messa, hvor hun hadde en stand...


Så til uka kommer det flere kuule briller til salgs her på disken i Albertines verden...


De finnes i styrker fra +1.00 - +3.00, og vil koste under 300,00..


Spennende?


I tillegg har den skjønne nye juleboka til Jeanne d`Arc Living nettopp kommet inn døra. Masse lekre bilder og inspirasjon til 369,00.




Ellers ønsker jeg dere en deilig uke. I morgen er det på tide med messe på Lillestrøm. Klem Albertine...

Kommentarer

hihi...ikke bare mi trulte som har Justin Bieber bilder på bokbindet altså????
Toveklem:)
Så stilig og kreativt...
Kanskje vi sees på messa i morgen
Ha en knall fin dag
klem
The creative decorative, looks good, and I love it. Thank you.

Populære innlegg