Endelig helg ........




De siste dagene har jeg hatt så lyst til å ta frem symaskinen igjen. Så med stor inspirasjon fra siste TILDA-boka, og en tur til Panduro for å få tak i litt bomullsvatt, har jeg sydd meg to "presskannevarmere" til presskanna mi. Etter å ha fått tilpasset mønstret til min kanne fra IKEA, så gikk det lekende lett med produksjon. Jeg ble veldig fornøyd, og tror jeg kommer til å lage flere. Hm! En til jul, en til påske ........ ja, dere skjønner bildet? På den turkise har jeg brodert en rose, som skulle matche rosene på borden øverst. Dette ble ikke ett vakkert syn, for er det noe jeg ikke kan, så er det brodering. Det er jo helt umulig å få stingene til å ligge pent ved siden av hverandre. Så jeg trøster meg med at det tross alt er håndlagd, og jeg ser jo hva det forestiller.

At høsten nærmer seg gjør noe med husmoren i meg, og jeg begynner å føle meg rede til vindusvask og annen, mer inngående vask av lister og vegger. Spindelvev og flueskitt dukker frem på de underligste steder. Som sagt begynner jeg å føle meg rede, det drøyer vel litt før jeg opparbeider meg nok arbeidslyst, men bakt en dobbel runde rundstykker har jeg jeg gjort. Kjekt å ha litt i fryseren tenkte jeg, men her i huset er de gale etter gjærbakst. Så det ble ikke noe igjen til frysing. God helg til dere alle!

Kommentarer

Anonym sa…
Hei!vil ønske deg en kjempe fin helg og si at du har en flott blogg som jeg gjerne kommer tilbake til. :-)
Anonym sa…
Flotte varmere til kanna!Nå kan du jo bare begynne å lage flotte julegaver lik disse. Alt i Tilda bøkene er jo nydelig...bare vent til Tildas Jul som kommer i okt. Har sett en god del av det,masse lekkert. Glad i å bake her og,hører liksom litt til med høsten det...her øser det ute.
Så masse fint du viser på bloggen din,og varmerne ble jo kjempesøte !! Har vært her inne og kost meg lenge nå,så du får ta det som et komplement :) Kommer helt sikkert tilbake :) Ha en super helg !
Så flott at det kommer ny Tilda bok. Jeg har mistenkt det lenge nå, har jo kommet en del nytt hos Panduro, og det må være 3 år siden siste julebok. Jeg spurte på Panduro om det kom en bok nå i høst, men det trodde de ikke, ettersom Tildas hus kom i fjor høst. Takk for hyggelige komplimenter og god helg! ;0)
Hei:)
Takk for hyggelig kommentar på bloggen min , og takk for at du har linket butikken min! Det var hyggelig å se:)
Ja, jeg har akkurat samme holdning i grunnen , barna kan jo ikke selv velge å bli eksponert på bloggen min !Og i det siste har det også blitt så mye i forhold til en rportasje i avisen !Så da var den saken enkel ...

Nydelige kannevarmere , jeg har også en symaskin , men that`s it .
Tiden er også begrenset , men har mange hobbyer når tid !

Kos deg og ha en herlig helg , med eller uten vasking , tjihi !
Elaine sa…
Hej!
Surfade runt lite och ramlade in på din trevliga blogg.
Vilka fina presskannevärmare....sån vill jag ha till min kanna. Jättefina!
Klem!
Jeg syns de ble kjempe flotte jeg=) Det med den vakre rosen på ble min favoritt=)
Det er morsomt å kunne lage litt inni mellom,og inne i denne herlige bloggverden blir man i hvertfall inspirert=)

Populære innlegg