Høstfornemmelser ......

Hm. For tiden lider jeg av høst-tretthet, og føler meg som en grevling som klargjør seg for å overvintre i hi. Fryser og gjesper mye av tiden, trives best under pleddet med tente stearinlys og en kopp karamell-te med melk. Sover middagslur og legger meg tidlig. Her ser dere en snutt av kjøkkenet mitt - litt i tussmørket. Under vinduet har jeg en gammel slagbenk jeg fant på ett brukmarked, full av puter er den ikke lett å se. Under voksduken har jeg ett gammel klaffebord, og bruker samme stoler som i spisestua, kjekt om vi er mange. Like stoler uansett.
Har nettopp fått ordnet ett gjesterom, mangler liftgardin, stoffet ligger klart. Må bare finne arbeidslysten.
Har litt for mange prosjekter for øyeblikket, og må begynne å få noe ferdig. Har hvitmalte vegger, og en vegg med tapet fra Osborne og Little. Det ble så fint, så foreløpig har jeg ikke hjerte til å henge noe på veggen. Lurer på om jeg skal sette spiker`n i taklista, slik at jeg ikke får hull i tapeten. For en liten stund siden vasket vi husfasaden, og etter det har vinduene vært umulig å få rene, grå striper som ikke har vært mulig å gnikke vekk. Fikk i dag låne en boks med FIX - UNIVERSAL av naboen, og jammen ble alt borte. Vinduene ble skinnende rene, uten at jeg gne på meg en senebetennelse. Gjett om jeg ble glad, var redd vinduene var ødelagt. Gjesp. Nå har jeg tenkt å tusle i seng. Natta!

Kommentarer

Anne sa…
Hei, så flott blogg du har! Nydelig hus og deilig høststemning. Gleder meg til å følge deg videre utover høsten.
Anonym sa…
Gjesp her fra meg også, jeg føler også at høsten er kommet, trøtt og slapp og ikke den store inspirasjonen.....Har fått ALT for lite sol i sommer tror jeg....

Koselig kjøkken, og kjempe fint gjesterom!
Gunhild sa…
Så fint og stemninsfullt det blir hos deg. Skjønner godt at du ikke har lyst til å lage hull i tapeten. Tenkte jeg skulle servere bærterta di imorgen. Gøy å prøve noe nytt. Og kaker med friske bær er jo det beste synes jeg. Serverer du den bare i forma?
elin1976 sa…
Det er det som er så fint med høsten. Det er aksept for middagslurer. Må alltid ha meg en liten en. Er opp så tidlig og hvis jeg ikke skal gå glipp av kvelden ja da....( å man må ikke gå glipp av TV programmer he he) Håper du får en fin dag:O)
Ja, jeg bruker en vanlig paiform, og serverer kaka i den. Håper det vil smake!
MiaMaria sa…
Jag känner mig också lite trött och går på halvfart, har själv sovit middag idag.
Ser så mysigt ut i köket.
Ha´det så gott! / Maria
Anonym sa…
Tackar!
Vad kul att du tittade in hos mig så att jag kunde kika in hos dig.
Vad mysigt hem du har, mysigt kök.
Jag blir själv väldigt nedstämd under hösten också men där jag bor är hösten så vacker att de senaste åren har det varit bättre.
Ha en trevlig helg!
Klem
Anonym sa…
Det spiller jo ingen rolle om høsten kommer når man har det så stemningsfullt som du har det!! Kjempekoselig og nydelige gardiner, de likte jeg veldig veldig godt.
Jeg husker ikke hva det fotopapiret het...men jeg kjøpte det på Claes Ohlsson. Jeg har trikset litt for å få fargene skarpere; jeg har først strøket motivet på et hvitt underlag og etterpå har jeg strøket det med dobbel vliselin mot puten hvis du skjønner... Da ble motivet mye klarere i fargen syns jeg!
Hihi, ja så er høsten her, kjenner meg igjen i mye av det du skriver!!
Men er ikke like flink å komme meg i seng jeg da",
Nyyyyyyyydlige bilder fra hjemmet ditt , og det kjøkkenet ser bare helt fantastisk ut ...ja , skulle gjerne vært gjest i det flotte rommet også!
Amelie78 sa…
Nydelig soverom! Kan jeg spørre hva fargenyansene du har brukt på vegger, lister og seng heter? :)

Amélie

Populære innlegg