Skyer på himmelen...

Hvorfor kan ikke sola skinne litt? Må det hele tiden være skyer som dekker til? Hver dag drypper det litt regn, eller det meldes regn, og man legger planer deretter.  Da kommer det selvsagt ikke noe regn i det hele tatt.  Nå vil jeg ha sol, sol, sol...  Det har vært stille fra denne kanten en stund. Jeg har vært på ferie, greit å meddele det i etterkant.  Ingen i nettverdenen trenger å få beskjed om at huset vårt står tomt mens vi er borte.  Vi har altså vært i Danmark, sørøst på Jylland. Nærmere bestemt Fjellerup Strand.  Vi hadde ett feriehus med rolig og skjermet beliggenhet.  Livet har vært herlig med god mat, litt rosèvin og grønn Tuborg i glasset. (Ikke samtidig og ikke mye :0) Vi har trasket i Legoland, og denne gangen var det skikkelig moro. Selv minstemann var nå stor nok til å være med på aboslutt alt, ingen måtte stå å vente hvis de ikke ville.  Utforsket Katagatsenteret med haier og alskens levende skapninger i det våte element.

Håndavtrykket mitt. Blir kun værende en staket stund...

Været varierte mye her også, men bare regn to dager.  En av de overskyete dagene ruslet vi langs vannkanten.  Og det kan være spennende.  Maneter, fisk og krabber var skyllet i land, og barna studerte ivrig.  Nå har jeg kun mobilen som kamera, og da er det ikke så mange innstillingsmuligheter.

 Her er vannet blikkstille. Dagen før var det skumtopper...

Endeløs horisont...

En slags Geranium viltvoksende ved en ensom mur...


Fortøyningsstolper som har stått en stund...

Vakker patina av sol, sjøsprøyt og markhull...


Tett på...


"Mamma, mamma - se en hjertestein. Den skal du få"  Da blir mamma glad, når den store, lille prinsen på ni legger den i hånda mi...


Vi pleier å bo nærmere Ebeltoft når vi er i Danmark, men det var ikke lenger enn at vi kunne ta en kjøretur dit en ettermiddag. Brostein, gamle hus og vakre blomster...


Det er nesten så man kjenner den sarte duften av varme roser...

Har dekket om ett av bordene i butikken, med litt nyankomne ting...

Hvit duk i bomull med varmgrå striper fra House Doctor. Serviett i samme stil, under den henger en spisebrikke fra PB Home i vasket lin.

Det finnes også løper, samt servietter i den samme vaskede linen. En utrolig deilig farge. Serviettholder i jern med plass til telys på toppen. Også fra PB Home. På bildet nedenfor ser du hvordan den ser ut.  Tok vare på noen tomme telysbeholdere, stakk ut i oasis og plasserte en tørket rose på, med litt blonde rundt...

Den kan selvsagt også brukes som kun en rustik telysholder...


Nye lysestaker til kubbelys i glass. Høye med høyt stett...  De kan man også bruke som vase.

Pokalvaser i glass har også kommet.  Her har jeg satt opp i tørkede pioner.  De kommer også i større, men er dessverre fortsatt i rest...

Mens jeg sitter her og skriver, oppdager jeg at jeg nå har blogget i 4 år allerede. Du verden som tiden flyr.  Da jeg startet trodde jeg aldri at dette var noe jeg kom til å gjøre lenge. Nå skal jeg ikke skryte på meg så voldsomt aktiv blogging, men det ramler jo inn ett innlegg nå og da...

Det skulle være alt for denne gang.  Ønsker dere en deilig helg, og god ferie til alle dere som har det nå. Klem Albertine...

Kommentarer

Populære innlegg