Nyheter i vente ....

Heisan. Ville bare vise noen tekstiler som ankommer i mars en gang.
Ny liftgardin, denne er type 1700-talls, hvor man drar i en snor,og den ruller seg da opp. Finnes også som gardinlengder med knyting.  Farge: Creme m beige stripe og trykk.

Fåes også i denne fargekombinasjonen - linfarge med koksgrå stripe og trykk. De er i en deilig og myk bomull.  Det kommer også putetrekk og tørkehåndklær i samme serie.

For ikke å glemme de lekre stolputetrekkene m volang og knyting.  Likte så godt de stripete båndene til å knyte med. Holdt på å glemme at det også kommer lampeskjermer i samme serien.

Det kommer også en ny hvit liftgardin, med samme prinsipp som de i "Monogram"-serien; hvor man ruller den, eller draperer den og knyter.  Kommer også som gardinlengde m knyting, stolputetrekk, tørkehåndkle, putetrekk og  lampeskjerm.

Så nå er det bare å vente.  Det kommer også noen søte liftgardiner i beige/creme, mellomblå og gammelrosa, m prikker på en side og ruter eller striper på andre siden.  Dette  er også type 1700-talls, noe som gjør at når man ruller opp, så vil rullen få samme stoff som baksiden.  Det kommer også stolputetrekk i prikker m volang som hører til.  Fint på ett barnerom eller kjøkken, f.eks.  Jeg har hatt linstoff m A B C brodert på som metervare, nå kommer de som ferdigsydde liftgardiner i hvit på hvit, og beige på creme.  Enkle og fine. Så nå gleder jeg meg til varene kommer, selv om vi må vente en liten stund til.  I går kom det endelig varer fra Lisbeth Dahl, og vi holder på å pakke opp.  Dessverre en del i rest, men håper det kommer snart det også.

Sydde julekjole til prinsessa, selvsagt før jul. Ferdig ble jeg også, i god tid før.  Brukes både som kjole og tunika. Her er hun klar for første skolefest, med nykrøllet hår.  Bildet er tatt med min gamle mobil, derfor er det så uklart.  Stoffene er fra Stoff & Stil.  Grå og stort stripete jersey, med lys rosa bomullsfløyel nedenfor det lille puffermet og langs nederkanten.  Ermene ble litt lange, så jeg lagde noen legg og sydde på små rosa silekblomster.  Transfermotiv med engler med sort og cremefarget blonde rundt. Sorte "overknee" strømper med sløyfe og "Converse" med grafitti gjorde antrekket kuult.

 
Har også sydd en pute for kunde, var nyfødtgave til liten prins. På venstre siden av den lille prinsen står første verset av "Lykkeliten". Sydd på hvit lin med hvit blonde og sort satinbånd m hvite prikker.

Ha en fin week-end, i morgen er det jammen fredag allerede.  Natta fra Albertine.

Kommentarer

Heia! Du er bare såå flink til alt!
Nydelig kjole og vakre tekstiler.
En vakker dag kommer jeg innom deg!

Ha ei nydelig helg!

Ps; denne messen ble alt for hektisk! Vi får møtes igjen!!
Ååå..så fint fransk; er jo "mitt" strøk i Paris..:) Jeg kommer....

God helg fra Mariann

Kjolen er jo superfin; heldige jenta..:)
For en herlig blogg og så flotte saker du blogger , gleder meg allerede til neste besøk her inne :o)
Så veldig flink du er til å sy! :)
Den kjolen der tror jeg ikke jeg hadde klart. Hmmm..

Koselige stoffer som kommer inn i mars også forresten. Likte de stoltrekkene spesielt godt.

Ønsker deg en kjempefin helg,
Line
Mmmm, lekre gardiner!!!
Går og drømmer om liftgardiner på stua til våren..... *ønske, ønske*
Ha en fin dag :)
Åh så mye fint, jeg kommer innom i morgen. ;o))

Klem Simone
EllenSand sa…
Her var det mye lekkert :)
SÅÅ mye fransk og fint det var her! Falt også veldig for de stripete båndene på putetrekkene, det "tøffet" det opp litt.

Populære innlegg