Fredag og endelig helg...

Enda en uke er snart omme, og dag kjenner man virkelig at det er blitt høst.  lindetrærne og lønnetrærne rundt torget foran butikken har nå fått mange vakre sjatteringer av grønntoner, orange og gult.  Jeg har tent lys og satt igang peisen, slik at det blir litt ekstra koselig å komme innom Albertines.  Det har kommet en pall fra Bloomingville, så det har blitt litt nytt i hyllene, blandt annet noen tunikaer i høstens farger; gammel/støvrosa, støvet lilla og marine.

På hylla over står vakre bokser fra Green Gate, samt nye vatterte tepper med hvit og linfarget bunn.  Det har også kommet nye bokser med lokk til vaskepulver - ovale cremefargete.


Har satt sammen to antrekk fra MeMini til jente. Tunika og stripete ulltights til de minste og bluse i jersey, vest i ull m rysjer og nydelig blårutete skjørt til de litt større.  Her passer jo de søte gummistøvlene i rosa perfekt, her med tøffe leggvarmere oppi.
Til de minste gutta er vestene cremefarget med beige krone og med blå/brunrutete bukser og cremefarget body med skjortekrage og knappestolpe.  Lyseblå skjorte, beige vest med brun krone og brun kordfløyels knebukse til de eldste.

Støvet gammelrosa tunika fra Bloomingville med støvet lilla sjal med broderi på kantene.

Gråbrun tunika med støvet rosa sjal med broderi.

Ellers venter jeg snart inn nye tekstiler.  Det kommer en ny engleserie her vist i hvitt med engler i sort/hvitt.
Det kommer liftgardiner, gardinlengder, putetrekk og lampeskjerm.

Den kommer også i linfarge, da med englebildet i duse farger.  Og det kommer også flere andre nye liftgardiner og gardinlengder.  Legger det ut så fort det er i hus.

Nå på høsten er det veldig fint å lage kranser.  Denne hjertekransen fant jeg i ett svenskt interiørblad. Her har de brukt olivenkvister og kastanjer.  Har slike stålskjellett i høydene 38 og 45 cm.  Med litt ståltråd kan man enkelt lage vakre kranser av tuja, tyttebær/blåbær lyng eller andre spennende materialer. Kanskje rognebær hadde vært effektfullt, ikke så holdbart - men lekkert ved inngangen hvis man venter gjester.

Jeg er litt gressenke denne helga, for gemalen er forsvunnet opp på fjellet for å jakte på ryper.  Håper det blir oppholdsvær, selv om det ikke ser slik ut - for jeg hadde planer om å høstrydde litt ute. Fjerne rusk og rask og tufse planter i krukkene.  Da ønsker jeg dere alle en riktig deilig høsthelg. Klem Albertine.

Kommentarer

(eddas) sa…
Masse lekkert du viser her...
ha en fin helg som gressenke..
eddaKlemmer
Alltid koselig å titte innom her!!! Gressenke,det er det flere som er i helga. Min mann jobber da, men jeg styrer huset helt alene. Det blir nok rydding, vasking og baking. Jeg må prøve å komme litt "asjour" i det hele. Knakende god helg til deg:)
Å-hoisann! Du har masse fint ser jeg!!!!!!Masse fine klær til iten og stor...Memine har jo bare så mase deilig og lekkert,det du hadde stilt ut til jente synes jeg var superstilig!!! Og mye fint til oss mammaene også,både klær og ting og tang!!! Synd du er litt langt unna :/
God Helg :)
Oi... de klærne var fine. Forstår at jeg må innom når jeg er tilbake igjen... og får bare håpe at du ikke er utsolgt.

Ha en fin helg som gressenke.
klem
Så mye lekkert, Albertine!! Mye fine klær! Liker så godt de gråbrune og støvrosa fargene ... Må nok kjøpe meg noe nytt;)


Ha en fortsatt fin helg!

Klem klem
ANETTE:)
charm design sa…
Så mye lekkert som har kommet inn.Nydelige barneklær.....
Å, så mye fint som har kommet. Supert at du har tatt inn tunikaene fra Blomingville, de er så lekre. Men kræsjer litt for mye med hagekonseptet så jeg krysset dem bort. Nå kan jeg jo ta turen til deg isteden :-)
Herlighet, så mye lekkert dere har!
Er 45 minutters kjøring for meg til dere i Askim, men jeg tror jammen jeg må komme innom dere på vei til min kusine i Halden.

Ønsker dere alle en deilig høsthelg!

Klem fra,
Anette Willemine
Anonym sa…
hvorfor ikke:)

Populære innlegg