Julen er på plass...

Da var timene med julerigging i Albertines verden over, og butikken er klar til åpning kl. 10:00 i morgen.  Det er slitsomt, men samtidig veldig morsomt.  Og med julemusikk til arbeidet, og for ikke å glemme de små snøfillene som har dalt ned i dag - så kommer man skikkelig i julemodus.  Og som jeg lovte, så får dere nå en liten sniktitt ...

Vi kan begynne ute...

Årets juletre. Jernskjellet med bjørk og lerkekvister.

Ble inspirert av årets julenummer av Jeanne d`Arc Living, hvor det på en av sidene var avbildet en gammel rullegardin.  Jeg har skrevet på to vers av "Nå tennes tusen julelys", den fineste julesangen jeg vet.  I sånne tilfeller er det veldig kjekt å ha en far som samler på ting og tang. "Pappa, du har vel ikke tilfeldigvis en gammel, gulnet rullegardin liggende?" Joda, pappa har....

Englene daler ned i vinduet...

Lys i de oppstammede laubærheggene.  Håper de klarer å overvintre i krukkene. Vintergrønne og vakre som de er...

Gråtoner i det andre vinsduet...

Butikken er full av de orginale sinkhusene fra Walther & Co...

Det er både høyhus og lave hus...

Litt tilbake til juletrærne mine... I fjorårets julenummer av Jeanne d`Arc Living var det vist bilder fra ett hjem, hvor det av avbildet ett lite bordtre med kvist og mose.  Det hadde ett skjellet av ståltråd.  Det synes jeg var så fint, og fikk da inspirasjon til mine.  Med en lillebror som kan sveise, og en raskt nedtegnet skisse ble dette juletreskjellet satt sammen...

De siste dagene har jeg "beskjært" noen bjørketrær, og lerketrær...  Lerk er ikke akkurat hverdagskost i nærmiljøet, så der må jeg innrømme at jeg ikke har vært i egen hage... Hønsenettingen gjorde at det gikk greit å feste kvistene.  Bjørk under, og lerk over - er så søtt med de små konglene og de lett mosekledde kvistene...

For at elgen ikke skal få hjemlengsel, så har han fått selskap av fire små granbusker.  De er riktignok i plast, men skogsfølelsen må da gjøre noe godt. 
Foran står det 9 sinktelysholdere med en bokstav på hver -"Christmas". Så de hører sammen som ett sett, jeg har bare gruppert dem 3 og 3...

Ingen jul uten dekket bord... Duken er den voksede linduken fra Bloomingville med juleevangeliet på fransk.  Vi har kjørt på naturfarger...

Trekassene med "drivved"-kulør har vi fyllt med hvite hyasinter og mose, og på toppen en liten lerkekvast med kongler... (Ja, ja at de er hvite synes jo ikke ennå ;0))

På midten; en glassbolle med hvite amaryllis, med splittet stengel slik at den krøller seg, vakre sittende engler og rosa englevinger...

Har fått inn kubbelysestaker i fattigmannsølv som passer perfekt til de store kubbelysene.
Vakre englevinger i rosa fjær er hengt på stolryggene...

Har fått inn disse store etasjefatene i sink nå, her prydet med sopp og annen fargerik juletrepynt...

Her er det snøkrystaller av perler i fargene sølv, sotet grå, og sotet lilla.

Søte små englevinger i rosa, og en lubben liten sittende engel...

Er så begeistret for de vakre englevingene fra Walther & Co av stårltråd trukket med organza i hvitt, grått og gammelrosa.  Finnes i tre størrelser...

Da takker jeg for oppmerksomheten, og ønsker velkommen inn til jul i Albertines verden.
Ha en riktig deilig uke. Klem Albertine...

Kommentarer

Emmeline sa…
ÅÅÅÅ ALBERTINE:) Ingen over og ingen ved siden. Du er unik og du er kjempeflink! Snakket om butikken din og dekorasjonene dine til en jeg møtte her forleden...og anbefalte bloggen. Du vet det sikkert: men du har en HELT SPESIELL STIL og går din egen vei. Det er utrolig inspirerende for oss som følger i andres fotspor:) Lykke til med advent i butikken, håper du får så mye skryt som du faktisk fortjener:) Klem fra Bergen....
For en NYYYDELIG julebutikk, Albertine!! *dån* Her skulle jeg gjerne vært og juleshoppet:))) Så gjennomført og flott! Du er super-flink!

Vil ønske deg en riktig fin førjulstid:)

STOR klem
Anette:)
Martilie sa…
VAKKERT!!
INSPIRENDE!!

Fantastisk vakker julebutikk!
For en oase :)

Nyt dagene frem mot jul :)

Klem fra Tove
Hei på deg.

Lenge siden jeg har vært innom deg nå. Men ser jo nå at jeg må komme ja. ;o) Så utrolig mye fint da.

Give away hos meg. ;o))

Klem Simone
Lisbeth sa…
Smukt må være det rigtige ord..:-)

Englene er jeg bare helt vild med.
Og flot vinduesdekoration..:-)

Hej fra Lisbeth
Hei snupppa!
Åh så vakkert du har pyntet til jul. Ser at jeg helt helt klart skal ta en tur ned til deg snarest. Er ferdig med det meste av utstillinger jeg også så nå skal jeg bevilge meg litt desemberfri og førjulskos for meg selv. Ringer for å avtale dag det passer å komme.
Det juletreet var bare digg. Kanskje din bror tar imot bestilinger?
Ha en fortreffelig dag. Klem klem
tinemor sa…
Mye lekkert!
Digger rullgardina di!!!!!!
Klem
Anonym sa…
For en fantastisk nyyydelig butikk!!!
Jeg bor i Kr.sand. Hulk ;(
Er det mulig å få kjøpt settet med 9 lykter med skriften "christmas" pr.post??
Lykke til med julebutikken!
Hilsen fra det blide sørlandet...
Anonym sa…
-og englene... glemte å få med det.
Fra det blide sørlandet igjen.
Marits Hus sa…
Nyydelig! Og ikke en eneste ekkel julenisse eller nissekjerring å se!
Bare engler! Love it!
Så flotte bilder :)) Hvor er denne butikken din...? Skulle gjerne ha vært der en tur :)
For en fantastisk inspirerende blogg. Dette er en fryd for øyet og jeg har virkelig kost meg med denne bloggen. Har en stund tenkt på hvordan få til et juletre som tar liten plass og som er i hvitt. Og her fant jeg ideen. Og fikk mange nye ideer. Det jeg kunne tenke meg å vite er om dere har nettbutikk og evnt hvor dere holder til i landet.
Med ønske om en hyggelig førjulstid.
Inger Johanne
Hilde sa…
Herlig julebutikk. Var innom på lørdag, og da var det mange mennesker innom hos dere. Gleder meg til å komme innom en dag og titte rundt i ro og mak... For alle som lurer, butikken ligger i Askim i Østfold.
Så flott det har blitt, nå er det på tide jeg tar turen ned igjen før alle godbitene er borte thi hi ... Er ikke lenge til julehandelen skal starte her så da kommer jeg innom, også må jeg jo ha den faste kakao koppen min..

Ha noen flotte dager fremover.

Populære innlegg