Julestemning, ho-ho...

Må si jeg sliter litt med å finne den gode julestemningen om dagen. Mye av tiden har jeg vel egentlig ikke tid til å kjenne etter, men blir liksom ikke fyllt av det. På tross av gløgg, pepperkaker, julepyntet butikk, amaryllis i vinduskarmene, opphengt julekalender, Oslo Gospel Choir og Maria H. Mittet og julekonsert med Trine Rein, samt ferdigstillelse av årets pepperkakehus.

Og her er det, mangler litt mer melisglasur - gikk tom.

Denne gangen ble det balkong på begge gavelsider.

Fra PB Home fikk jeg inn disse vakre gardinene, og jeg kunne simpelt hen ikke holde fingrene av fatet. De passet perfekt i spisestua mi, og jeg ble noen kroner fattigere.

I Askim er vi så heldige å ha to kjempeflinke fotografer; Marina Tennefoss som har overtatt Studio Viggo Jensen og Christian Berset som driver Studio CB. Prinsessa har lenge ønsket å ta bilder i Studio CB, fordi hun synes han tar så kuule bilder.  Og nå før jul har han hatt dropp-in på lørdager for fotografering til julekort.  Og da tok grep vi sjansen og mødte opp.  Ungene har ikke tatt bilde siden de var 1 år gamle, så dette var spennende saker...

Rart så stor man plutselig blir...

Og så vindmaskin og greier...

Tenkte jeg skulle vise litt detaljer fra bordet jeg dekket i butikken til jul.

Nå er det ikke mye rødt i Albertines verden, men det vakre Fay Red fra GreenGate tåler vi...

Som bordkort har jeg glasert epler, og stukket en liten kvist i. Sukker, sirup, vann, kanel og rød konditorfarge i en kjele. Småputre i ca. 20 min.  Nå er dessverre den røde konditorfargen i matvarebutikkene lite verdt, det gir knapt en snev av farge.  En stemplet tag med jutesnor til knyting.

Marit har surret mosekuler og surret myrtletråd i sølv rundt. Ble så deilig effekt med mange, og litt lerkekvister på toppen. På julaften kan man jo stikke noen reagensrør med roser innimellom...

Sjekk trekløverene i mosen. :0)

Denne gamle døra fant jeg i en bruktbutikk her i Askim, feridg patinert og slitt.

Har brukt to hvite trebukker fra IKEA som understell.  Hadde man lagt en glassplate på toppen, hadde det blitt ett kjempefint bord.

Det har kommet inn masse nytt i hyllene den siste tiden, jeg har bare ikke hatt tid til å legge ut bilder på lenge.
Blandt annet disse nydelige kortene i A5.

Og flere motiver finnes også...

Vakre julekuler med ståltråd dekor surret rundt...


Vakre snøkrystaller i rustent metall, og juletrær i blikk med rustfarge...

Søt rund duk til å ha under juletre...

Tøffe oppbevaringsbokser fra House Doctor, formet som bøker...

Flott juletrefotskjuler i flettet pil...

De gode duftlysene fra Love is Green i vinter/juleduftene "Mandarin", "Spiced Apple" og "Winther Scent"...

Har fått inn mange skjønne lerretsbilder med vakre nostalgiske motiver.
Noen er jeg allerede gått tom for, og enkelte er det lite igjen av...







Morsom kommode fra House Doctor. Pute med PEACE fra samme sted...


Kjempestor tavle - ca 100x180

Vakre metallbokser med lokk. Finnes i 5 størrelser med forskjellige motiver...

Årets julekaffe er på plass, også vår egen juleblanding...

Endelig litt kurver på lager igjen...  Fine metallskilt med nostalgiske motiver.

Runde kurver av flettede palmeblader...

Vakker pute på hele 60x60

Ett annet motiv. Finnes enda ett med en pike på, og ett med kun tekst.

Dette fine trekket er 50x50

Knallfine knaggrekker i rekved med porselensknotter. Alle rekkene er forskjellige.
Sjekk de flotte metallbrettene med hvit skrift, de er bare så lekre...

Årets julekalender i Albertines verden

Til oppheng har en brukt en stor sinkkrone...

Slik ble julestrutene jeg lagde. Det blir delt ut en hver dag til en tilfeldig kunde.
Har fyllt dem med julete, så det dufter deilig av jul ved disken...

Da ønsker jeg dere en fortsatt fin uke. Klem Albertine...

Kommentarer

Du den julestemningen trenger ikke komme før lille julaften..Når alt er ferdig vasket og pyntet og roen har senket seg..Da kan den komme:)Bare vent og se så kommer den sigende:))Det var virkelig flotte bilder av dine barn!Og de gardinene..wow!skjønner jeg godt at du bare måtte ha:))klem
Oj, oj, oj!! Her var det myyyye fiiint, Albertine! Jeg koste meg veldig med dette innlegget! Nydelig:)

Ha en fortsatt deilig førjulstid!

STOR klem
Anette:)

Populære innlegg