Bordet er dekket .....

Torsdag var jeg på messa på Lillestrøm, og handlet så jeg er søvnløs til langt ut i april. ;0) Neida, sovner sikker i midten av februar. Rart det der, at jeg blir litt urolig etter å svidd av en del tusinger, men prøver å ta det som ett godt tegn. Hadde sikkert ikke vært så lurt hvis jeg uten sperrer handlet og handlet uten å tenke på det. Nå gleder jeg meg veldig til å få inn våren i butikken. Det har blitt fire nye leverandører som jeg gleder meg til å vise dere utover.

Har ikke før parkert bilen og kommet meg inn på første stand; Green Gate, så dro jeg kjensel på ett fjes jeg hadde sett i bloggverdenen. Christina fra Låvebutikken, så jeg nappet henne i armen og presenterte meg. Det var veldig hyggelig å få hilse på henne, moro å treffes "live". Må innrømme at jeg kikket litt ekstra på navneskiltene etterhvert som jeg vandret rundt. Det virket sikkert uhøflig, og ettersom disse navnelappene gjerne festes i brysthøyde, så var jeg nesten redd for at noen skulle tro at jeg snoket rundt og tittet på damenes bryster.
I helgen har mine 39 blitt stille og rolig feiret, og med åtte til bords tok jeg vekk to lemmer. Da blir de to bordene til sammen helt kvadratiske, og det synes jeg er ganske kuult. Jeg hadde tenkt å bruke bare hvite primulaer, men på Mester Grønn har de bare 3-pakninger med flere farger. Så jeg endte opp med en form for Campanula, doble hvite. Søte de også.
Menyen bestod av langtidsstekt kalvestek med fløtegratinerte poteter (Bent Stiansens fortreffelige oppskrift), sukkererter, gulrøtter, stekt sopp og fløtesaus. Creme Bruleè og sukrede jordbær, bringebær og blåbær. Det ble om jeg kan få si det selv, knallgodt.

Det var gjort klart for kaffe og kaker i stua, men middagen ble så mektig, så ingen orket.

Ellers holder jeg på å planlegge årets utenlandstur, for i vinterferien setter vi oss på flyet Florida. Vi skal tilbringe 15 dager der, og da er det greit å ha litt planer klare. Sikkert mye gode shoppingmuligheter der. Har noen der ute noen gode tips, så mottas de med takk. Bare det å kunne surre rundt på Wall Mart, sikkert masse morsom kakepynt feks. Det synes jeg er så moro å lete etter i det store utland.
Ha en fortsatt fin uke! Stor klem fra de indre, nå snøkledde skoger!

Kommentarer

Olstad sa…
Smaskens det høres skikkelig godt ut det du hadde til middag i bursdagen din.

Gratulerer med vel overstått. Det var hyggelig på messe i år også. Jeg var der i helgen og som deg myste jeg på skilt.

Håper dere også hadde fint i stockholm.

Her på toten er uante mengder snø, huttetu. Takke meg til Østfold vintern.
Aina sa…
Synes ikke du skal miste nattesøvn pga en bestilling.... Slik jeg tyder smaken din, kommer dette til å gå unna...

Trives godt hjemme hos deg og kommer gjerne tilbake igjen...;)

-Aina Wie-
Gratulerer med dagen din! Hyggelig med fødselsdagsfeiring. Jeg skal kose meg med min til helga:) Det blir folk ut og inn hele helga, men sånn liker jeg det. Med små og store i huset, latter, moro, mat og kaker, så føler jeg at jeg lever. Nydelige bord du hadde dekket, og så har du sikkert handlet masse fint på messa. Nyt dagen og sov godt. Du selger det nok skal du se, så da behøver du ikke ligge søvnløs og tenke på det:)
Solstad sa…
Å så deilig med Floridatur da!*misunnelig*;)
Grattis med overstått dag....bordet ser nydelig ut og maten høres enda nydeligere ut :)) Du er kjempeflink!!
Gratulerer med overstått.... Jeg alltid målløs over hvor flott du alltid ordner :) Og bildene er så innspirerende!!! Sukk... Fantastisk bra lat sammen!!! Håper du koste deg masse!!!! og gleder meg til å se alle de nye varene!!!! :) :)
Liv Elin sa…
Grattis med overstått Albertine ! Høres ut som en kjempekoselig bursdagsfeiring!
Har hatt en stille og rolig bursdagsfeiring jeg også ...kanskje vi til og med fyllte år på sammen dag !?;)

Nydelige stuebilder - så hvitt og vakkert ! :)

Håper du har en flott kveld !
hilsen fra Liv i Husrom & Hjerterom
Hei!
Ja det var veldig hyggelig å se deg også!!
Jeg endte med omgangssyke når jeg kom hjem!! Kanskje det var pga høy shopping factor! Små kalde føtter på vei hjem, men varer må vi ha!!Gratulere med overstått dag!
Nydelig vakkert hos deg!
Klem fra meg!
charm design sa…
Hurra for deg...........gratulerer så mye med dagen som var.
Den menyen du serverte hørtes bare kjempe god ut.
Gleder meg til å se de nye levrandørene.........sjallabais
Två systrar sa…
Hallå! Vad kul att du ska till Florida! Var där förra Februari/Mars! underbart! All shopping som du skrev opå Wall Mart och glöm inte Williams Sonoma!! Kram C&M
Venke sa…
Hei!
Kom over den fine bloggen din og nå ser jeg at du skal til Florida! Vi skal dit i høs - så jeg tar gjerne imot shoppingtips etter du har vært der! :)
Tyra sa…
Så lekkert bordene var dekket. Men man skal jo ikke forvente mindre av denne damen;0))
Jeg var også på messa på torsdag, sammen med Lisbeth fra Lunehjem, som var så elskverdig å be meg med... Det var skikkelig moro, men jeg var fryktelig glad jeg ikke hadde kledd meg i mine vante høye heler (selv om jeg er 180 cm høy syntes jeg liksom det er et "must" med høye heler) for bena var rimelig gåene etter mange timer på hardt gulv. Synd jeg ikke så deg!!
Ha en deilig helg!
Klem fra Cathrine
Monica sa…
Hej !!!!!!
Åhhhhh,vad fint du har det.......dina dukningar också,är ju helt underbara........
Jag har en egen blogg,sedan en månad.......och jag har fått en award,som jag lämnar vidare till dig....för din otroligt mysiga blogg......
Min heter : www.oliverochromantik.blogspot.com
Så kika in och titta......
Trevlig helg,
Kram,
Monica i Rom
Gratulerer med vel overstått dag!!
Fantastisk flotte bord, og menyen høres ut som en drøm...
Ha en fin søndag!
gratulerer så mye med dagen som har vært.. jeg blir like imponert som alltid. vakkert!!! og herlig hjem du har...
Åhhhh klarer ikke la være å si det når jeg er innom bloggen din via Avdeling Holt....Vi reiser også til Florida 16 februar og skal være i 15 dager..Leid hus i Kissimmee:) Reiser to familier + to tantebarn så vi blir 12 stk til sammen:) God tur til dere...
Hei Siv. Da er det ikke sikkert vi er så langt fra hverandre. Vi skal bo i Clermont, kikket mye på steder io Kissimmee-området også. Vi reiser 18. februar og blir også borte i 15 dager. To familier vi også, 8 stk. Riktig god tur, nå begynner vi å glede oss. Ungene teller ned.

Populære innlegg