Piken med svovelstikkene .......

Fortsatt god jul til dere alle. Rakk aldri å lage noe nytt innlegg, eller å ta runden med julehilsen. Men hadde store planer om det utover dagen på julaften. Nå er det sånn at noen er født litt mer uheldig enn andre, og jeg har en Tendens til å komme opp i de merkligste situasjoner. Så julaften kl. 11:30, så fant jeg ut at jeg skulle fyre litt i pesien i stua - slik at det skulle være godt og varmt senere når Gjestene skulle ankomme. Og på en eller annen måte klarte jeg å fyre opp fyrstikkesken som jeg hadde i handa, og den brente seg fast i fire av fem små fingre på høyre hånd. Au-au-au. Så vanvittig vondt Brannsår er - Stakkars dem som forbrenner store deler av kroppen. For jeg holdt på å svime av, av bare noen forebrente fingertupper. Og så utrolig kvalmende det lukter av brent hud. Var alene hjemme sammen med ungene, og ville ikke skremme dem. Så jeg hoppet rundt, med handa skvulpende i ei skål med vann og isbiter.


Fikk tak i min søster, som Rakk Apoteket, for mitt medisinskap hadde selvsagt ikke noe passende. Prøvde en salve jeg hadde med noe Eukalyptus i, men da sved det jo bare enda mer. Så da ble det bandasjer, og lindrende salve. Det er liksom drømmen det, bare ha en venstrehånd å Bruke, som aldri gjør noe fornuftig ellers - Når det er fem timer til huset fylles. Så med høyre handa i en kopp med vann, god hjelp av ungene til å blande riskrem, Rydding og mannen skrelte poteter, gulrøtter og Delte opp ribba, så kom vi i havn. Og jul ble det, ribba ble sprø og fin og alle mette og Fornøyde.

Her følger noen bilder av det julepyntede huset


Spisestuen er dekket og klar lille julaften


Krans av granbar med rødt fløyelsbånd i vinduet. Det føltes lunere, når gardiner, vinduer og snøen er helt hvitt. Men det å ta bilde ut mot lyset fungerer jo ikke.


Sinkfat med sølvjuletrær, krans og lys.

Høye blomsteroppsatser med masse brudeslør og hvite roser.
Nå er jeg ingen Blomsterdekoratør, og se ikke så Noye på utførelsen.


Joda, det ble fyr på peisen også. Endelig fått opp speilet også, etter å ha ventet noen måneder. Det var så Tungt, så vi gav nesten opp, men lille julaften klarte vi det!


Sinkbalja Jeg hadde blomster i - i sommer, fungerer nå som vedsamler.


De gamle skapdørene som jeg har brukt i vinduet i butikken, har fått midlertidig ny plassering i stua.


Juletreet er pyntet og behørig vannet.


Tett på ....


Vet ikke om dere husker den brunbeisede stolen med grønt plysj-trekk som jeg kjøpte på ett bruktmarked i fjor. Nå har jeg endelig fått malt og trukket den om. I stedet for knapper i ryggen, har jeg knytet sløyfer av cremefarget bomullsbånd. Ble ett litt mer røft og uvørent uttrykk av det, synes jeg. Mangler båndene rundt alle stifter, det kommer vel på etterhvert. Det var meningen at jeg skulle ha den på kontoret, men nå synes jeg at den passet så godt i kjøkkenet ved tv-kroken. Så da får vi vel se. Har noen andre kandidater som jeg kan male og trekke om også - når jeg får litt tid til overs, vel og merke.


Jeg liker å ha en rød tråd når det gjelder gaveinnpakningen. Og i år funderte jeg lenge, men endte med dette grålilla papiret fra Panduro. Fant også silkebånd hos Søstrene Grene som passet fint til. skrev ut til og fra-lapper som passet i fargene.

Det er ganske Slitsomt å skrive med pekefinger på venstre hånd, så nå gir jeg meg for denne gang.
Ønsker dere alle en fortsatt fin romjul! Juleklem fra Albertine.

Kommentarer

Anonym sa…
Auu så vodt det så ut. Håper det går bra med deg.

Ellers vakre bilder av ditt julepyntede hus.
Blomsteroppsatsene var jo lekre;-)
God bedring og fortsatt god romjul til deg..
Klem Marianne
UFFUFFUFF!!!Det såg ikkje bra ut!!Håper det går bra med deg:)
Huset ditt er kjempe LEKKERT!!!
Ønsker deg ei god romjul vidare:)
Klem frå Astrid:)
fru Dyregod sa…
Stakkars fingrene dine! Men godt det ikke gikk enda verre, da! En brennende fyrstikkeske er jo rene brannbomben. Huset ditt ser utrolig delikat ut. Fortsatt god jul!
Tina sa…
Vkkreste julehjemmet så langt, du er jammen flink og har smaken i orden. Dette var lekre saker ja! Men stakkar deg det hørtes grusomt vondt ut med di brennende fyrstikkeske i hånda. AUUUUUUUU! Lykke til med fingrene håper de har blitt bedre! Klæm
home 4us sa…
For et nydelig pyntet spisebord:)
Jeg tror ikke jeg har vært innom deg før, men her var det mye fint å se.
Kommer gjerne igjen!
Jeanette sa…
nyyyyyyyyyyydelig hjem du har!! forelsket meg i den peisen din!

huff!!! det så da ikke godt ut det der, god bedring!! og ha fortsatt en flott romjul og et godt nytt år!

KLEM
Nå føler jeg virkelig med deg. Jeg har brent meg så kraftig, at jeg vet hva du snakker om. Det er VONDT! Men du er da så positiv, at dette klarer du ser jeg. Så vakkert julehjem du hadde. Jeg storkoser meg med bildene dine.Utrolig inspirerende og vakkert. Ønsker deg en flott fortsettelse på jula. Kos deg og la de andre jobbe med sine friske hender. Du får ta deg tid til å slappe av til fingrene er fine igjen. God bedringsklem sendes din vei:)
uff det der så vondt ut, god bedring til deg!

Kommer med et spørsmål, jeg leser jo bloggen din og det er så masse herlige bilder her. Jeg lurer egentlig bare på om du har igjen noen lykter fra Walther & co i butikken, er på jakt etter det med glass og fire hjerter på!? Så det på et bilde under her... men kan jo tenke meg at det meste er utsolgt til jul!

Klem klem
Heims verden sa…
heihei og god jul:D

Huff, det så ikke mye godt ut med den hånda!! Fikk annengradsforbrenning på lårene en gang jeg var så smart å helle 5 liter kaffe over dem på jobb! Ikke godt, men tid leger jo alle sår;)

Det jeg egentlig skulle si var bare at du har en fantastisk nydelig spisestue, ja alle bildene var så utrolig fine:D Gøy å følge med på bloggen din:)

Klem fra Silje
Auda,det så jammen ikke godt ut!! Håper det går bedre med deg nå:)
Nydelig julehus,og dekkede bord ble det uansett=)

Kos deg nå i romjulen:)

Klem
Anonym sa…
Det så veldig vondt ut, stakkars deg, håper det er bedre nå...!
Nydelig pyntet hus til jul, elsker spisestuen deres, nydelig duk...hvor er den fra tro... er det to bord som er satt sammen eller et stort, ble iallefall helt bergtatt, også den herlige borddekningen og pynten, dette
kan du...! All ære til deg :)
ha fortsatt en fin jul ♥
klem ann-christin
Au, au, au - ikke bra!!!
Dette så virkelig vondt ut - håper det går bedre med deg nå.
Snublet over bloggen din nå i kveld. Her vil jeg veldig gjerne komme tilbake, så jeg legger meg til som følger, jeg :)
Ønsker deg god bedring.
Unknown sa…
Hej, stackars dej som brände dej, det gör så ont.
Jag brukar också tänka på de som får allvarliga brännskador, så ont de ska ha.
Vilken fin dukning, vackra bilder,
besök gärna mina två boggar;

https://vindsromantik.blogspot.com

www.magsromantiskasmycken.blogspot.com

Nu ska jag fortsätta botanisera på din underbara blogg.
Många Kramar
Solveig sa…
Kom tilfeldigvis innom bloggen din...har ikke vært her før-men her var det mange nydelige bilder!!! Så utrolig flott hjem du har. Her kommer jeg gjerne tilbake! Masse inspirasjon å hente!
Vil bare tipse deg om at mange apotek fører Watergel brannskadebandasje. Dette er en fantastisk bandasje som både har rask lindrende effekt og som i tillegg tilheler brannsåret. Vet det er i seneste laget for deg denne gangen, men den er god å ha i hus ( eller med på ferietur ol ) i alle tilfelle:o))
Ønsker deg god bedring og en god nyttårshelg:o))
Klem fra Solveig
My best wishes for a happy New Year.
Rosa (Shabby e dintorni)- Italy
My best wishes for a Happy New Year.
Rosa (Shabby e dintorni) - Italy
Huff og huff...:(( Håper det går bedre med deg og at du har hatt en fin jul. Mange hyggelige bilder fra hjemmet ditt.

Ønsker deg et riktig GODT NYTT ÅR..!!!
Hilsen fra Mariann
Det hørtes ikke godt ut, med brente fingre. Håper det går straks over. Synes du har et flott hjem. Var gøy å få ta en titt
Hei på deg.

Så bra jeg fant deg her, det er jo min favorittbutikk her i området. ;o)
Jeg har akkurat flyttet til Trøgstad igjen å tenkte at her i området kan det ikke være lett og finne noen bra interiørbutikker, men der tok jeg jo så feil!
Er ganske så ofte i butikken å handler, å noen ganger bare ser. Dere har jo så mye fint. ;o)

Da skal jeg jammen meg legge deg som følger, og linke til deg på siden min.

Klem Simone
De fingrene så ikke noe gode ut... Uff! Håper de er bedre nå.

Julehuset deres var jo bare kjempe lekkert da.
Huff da, stakkars dæ :(
Håpe dem blir fort frisk igjen :)

Du har et kjempefint inreda hjem altså!
Lure litt på den rokokkostolen med skammel.. kor får man tak i sånne?
Syns dem e utrulig fin og kunne godt tenkt mæ en sånn sjøl :)

Ellers vil æ ønske dæ et riktig godt nytt år!
Å, for en lekker spisestue du har! Håper fingrene dine er blitt bedre.
Unknown sa…
I like you blog ! You home is beautuful <3
MumsiMumsan sa…
Tusen takk for koselig hilsen, og Godt nytt år til deg også!
Håper fingrene er MYE bedre nå, og at dere koser dere med fyr på peisen i disse kulde tider! :)
Ha en flott helg!
Mumseklem fra Vibece :O)
Anonym sa…
Hei. Kjempe flott blogg du har! Syns tapeten på veggen bak spisebordet er aldeles nydelig! Har vert på utskikk etter den perfekte tapeten i lengre tid uten hell. Så kom jeg over bloggen din og ble rett og slett forelsket i denne tapeten. Regner ikke meg at det er store sjanser for å få tak i den samme, men vis du har anledning til å sende meg et lite tips til produsent eller lignende på mail, så hadde det vert storartet! Jeg kan nåes på cwig85@hotmail.com. Vennlig hilsen fra Cecilie!
Anonym sa…
I want not acquiesce in on it. I assume warm-hearted post. Particularly the appellation attracted me to study the unscathed story.
Anonym sa…
Genial brief and this post helped me alot in my college assignement. Thanks you on your information.

Populære innlegg