Snev av sommer .......

For øyeblikket er det ikke noen som helst grunn til å klage på været. Plutselig kom sola og varmen. Så nå kribler det etter å begynne ute i hagen. Få vasket terrasser og utemøbler, raket og gjødslet plen. Men fortsatt er det frost om natta, så jeg får roe meg litt.
I vinterferien giftet min søster seg i all hemmelighet i Las Vegas, og vi ble snytt for feiringa. Så søndag hadde vi ett etterpålag for familiene hjemme hos meg. Uka som gikk, dreide seg derfor mye om planlegging og gjennomføring av dette. Hus måtte vaskes, vinduer pusses, bord dekkes, kaker bakes og smørbrød smøres. Heldigvis slapp jeg å gjøre alt selv, mamma og min søster hjelp til. Avbildet er voksenbordet, hadde tenkt å ta bilde før flaskene kom på bordet, men det rakk jeg ikke. Ungene var ute bak huset og plukket hvitveis til bordene, og så fant de en blåveis. Og det var stas.


Hoveddekorasjonen bestod av en blå klokke fra familien Campanula og eføy, med en perlegirlander snodd rundt blomstene. Det gikk jo mye raskere å plante sammen potteplanter, enn å sette ned stilker i oasis, som jeg først hadde planlagt. Effektfullt ble det også, når det riktig bugner. Det meste går jo i hvitt som vanlig, serviettene er isblå, nesten litt mot turkis. Ettersom veggene er gustaviansk blå, virker rommet så deilig kjølig og svalt.
Dekket to barnebord, ett for jentene og ett for guttene. Slik ble guttebordet til slutt. Klarte ikke her heller å få tatt bilde før flaskene kom på bordet, skikkelig irriterende. Her har jeg brukt "Emma blue" serviset fra House Doctor, passet perfekt til voksduken og serviettene. Mannen i mitt liv fylte 40 år i februar, og jeg gjorde klar innbydelser på torsdag. Det blir hagefest her hjemme i juni, og det er mye å planlegge. Tema er hvitt, både som dekor og antrekk, så det blir spennende å se. Holder på å planlegge menyen, tror jeg bestiller noe, så kan jeg heller kose meg med med det andre. Vil jo ikke være utslitt på selve kvelden, krysser fingrene for pent vær. Ønsker alle bloggere der ute en fortreffelig uke. Ser på værmeldinga at det ikke er alle som får like fint vær denne uke. Her snur det visstnok på torsdag. Får nyte de solstrålene jeg kan. Klem fra meg!

Kommentarer

Nydelige bord. Du er så flink til det lille ekstra ser jeg! Så snilt av deg å stelle i stand for ett koselig etterlag.
Ha ei fin uke!
Anonym sa…
Hej, nu fick jag en kick av dina fina bilder, ska nämligen gifta mig, jättefin inspiration!Tack! Hälsningar finikanten.blog
Gamlå sa…
Hei, hei, skal si du er flink til å pyntebord det var utrolig fint. Likte godt oppsatsen du laget den var aldeles nydelig.

Enig med deg, det er bedre å få bestilt maten slik at en kan være med på hele festen.

Gamlå
Hei! takk for besøk, gjør ikke noe at det er lenge siden, for når du kommer på besøk så gjør du det skikkelig hihi ;) Hele 3 kommentarer la du igjen ;) Det er noe gæli med dette bloggeprogrammet noen ganger, i stad ble jeg skikkelig fortvila. La ut et langt innlegg, har skrevet mye og brukt god tid. Og hva skjer når jeg skal publisere det? jo, da får jeg melding om at det ikke gikk, prøv igjen senere.. Da ble jeg skikkelig varm i trøya, men jeg klarte heldigvis og fikse det, jeg trykka på oppdater.. Godt jeg slapp å skrive det hele på nytt ;)
Så du har deilig vær om dagen du også? Det er jo bare helt vidunderlig! Koser meg masse i sola mellom arbeidstaka, og i dag har jeg faktisk blitt litt rød i kinnene ;)
Nydelige dekkede bord! Så koselig å lage en liten feiring! Endelig kan jeg be folk på middag også, fikk oss spisestue i helga ;)
Ønsker deg en kjempefin uke!
Klemmer fra Beth
Anonym sa…
For en snill søster du er,:)nydelige bord du har dekket. Anita
Ljuvlig blogg och vackert hem du har! Lägger en länk till din på min blogg. Hopapas att det är ok, annars får du säga till! kram
Amelie78 sa…
Nydelig!! Inspirerende! Hvor kan man få tak i den lyseblå, prikkete voksduken? :)

Am.
Et ndyelige bord. Å for en flott oppsats. Håper brudeparet ble fornøyd med festen. Ønsker deg en fin tirsdag. Klem fra Elin:O)
Karna sa…
Så flott bord, kjempe nydelig blomster oppsats! Grattis til din søster og hennes nye mann!
Randi sa…
wow! det var ett utrolig flott pyntet bord...dette er noe du kan..virkelig ett syn var det!

Ja vi må skynde oss og nyte solen ov varmen..plutselig så er den borte igjen.

Kos deg i solen
☆Therese sa…
Søsteren din er heldig som har deg da :o) Som steller i stand for henne og hennes mann!! Selv om du fikk hjelp blir det gjerne litt ekstra på den som skal ha det hjemme hos seg. Skjønne bord du har dekket - selv syntes jeg nesten planleggingen og dekkingen av bordet er mest moro med å ha besøk.
Kos deg i solen :o)
Aldeles nydelig! Det bordet fikk jeg lyst til å sitte ved også. Hvitt er så delikat.Ha en fin dag:) Ps. Jeg linker deg til meg jeg, om det er greit? Du har så flott blogg skjønner du:)))))

Populære innlegg